Sider

Følgere

lørdag 28. januar 2012

Gullhår, de tre bjørnene, Emily og en hemmelig venn

I høst var jeg med på “hemmelig venn” på sykroken. Jeg var så heldig å få Annwes som hemmelig venn. Hun har en utrolig inspirerende blogg som du finner HER. I pakken fra henne fikk jeg blant annet denne kule tunikaen til Lilja
Hemmeligvenn gave
Tunikaen har vært mye brukt, og både Lilja og jeg er veldig glad i den. I pakken fra Annwes var det også med stoff og et mønster på body. Stoffet har jeg enda ikke satt saksa i, men bodymønsteret har jeg nå testet ut, og jeg er veldig fornøyd!
Body Gullhår str 80
Jeg har nesten ikke gjort noen endringer i mønsteret, kun smalnet ermene litt nederst. Veldig fornøyd med denne! Og siden bodyen ble så fin, måtte lille My få ei matchende bukse. Den ble sydd i stretch chenille/velour, med strikk i livet og interlock ble brukt som ribb. Lommene er samme stoff som bodyen. Sømmen rundt lommene og i livet er sydd med coverproen min.
Bukse Gullhår str 80

Body:
Mønster: Annwes
Str: 80/1 år
Stoff: Liandlostoff fra Fabelblå, interlock fra Print Knits og HIlco interlock fra Cetho
Trykknapper i metall fra Snapsource

Bukse:
Mønster: Eget
Str: 80/1 år
Stoff: Stretch chenille/velour og clear elastic tape fra Stoff og Stil, Hilco interlock fra Cetho

Annwes har mange fine tutorials på bloggen sin, og jeg ble litt nysjerrig på denne clear elastic tapen hun bruker til å rynke sammen blant annet buksebein med. Siden jeg valgte interlock som ribb denne gangen, noe jeg tror kan miste litt fasongen etter hvert, så tenkte jeg at sånn strikk kanskje vil være med å holde fasongen litt bedre. Så jeg brukte strikk, men sydde sammen “ribben” til en tube istedet for å bruke overlocken helt ned. Synes det ble et bra resultat av dette også Smilefjes
Gullhår sett str 80
Buksa ble litt vid i livet, men satser på at lille My kan bruke den. Jeg var nemlig så smart at jeg sydde fast strikken med coverproen, så hvis jeg skal stramme strikken må jeg ta opp hele sømmen. Og alt for å slippe å ta opp Smilefjes som rekker tunge.
Settet ble brukt i dag, og jeg synes hun ble riktig så søt i nye klær.
2012-01-27 004 004
Anita

5 kommentarer:

  1. Settet ble fantastisk fint! :D Likte godt de røde kantbåndene til det brune og grønne. Og tunikaen fra Annwes er også veldig flott:)

    SvarSlett
  2. Kjempe fine klede du syr!:)

    SvarSlett
  3. Utrolig fint sett - herlige fargekombinasjoner! Jeg er spent på å høre hvordan "ribben" holder seg, det vil gjøre alt så mye lettere om man kan bruke interlock som ribb.

    Det var veldig fint med coverprosømmen øverst også, synes jeg :-)

    SvarSlett
  4. Knall flott sett! Liker at du skriver hvilket stoff og mønster du har brukt :))

    SvarSlett