Sider

Følgere

fredag 27. januar 2012

Sosialt samvær, masse prosjekt og stoffavhengig...

 

Hei! Jeg heter Anita, og jeg har et stoffproblem! Kanskje ikke av den alvorlige typen, men det finnes så masse flotte stoff rundt omkring at jeg både titt og ofte går på “en smell”. Jeg trodde jeg var ganske prinsippfast, men den gang ei… Her om dagen kom jeg over et “kjempetilbud” på nye monstertrucker og feer hos Sydilla, og ved å kjøpe det nå så SPARER jeg jo penger, sant? Så da kan jeg jo bare flytte innkjøpstoppen til neste mnd?

Og så har det dukket opp en ny “dealer” eller stoffbutikk om du vil, nemlig Fabelblå som selger disse knallflotte Liandlo-stoffene! Og hun opererte med gratis frakt til alle sykrokmedlemmer, noe som selvsagt må benyttes siden jeg faktisk sparer penger der også. Se så flotte stoffer da!

Stoff

Men jeg har faktisk gjort noe annet enn å bare kjøpe nye stoff denne uka. Jeg har også brukt litt stoff. I begynnelsen av uka var vi syke omtrent hele gjengen, men nå er jeg igang igjen Smilefjes

Først ferdig var denne genseren som er sydd på bestilling:

2012-01-19 003 009 

Jeg glemte å ta bilde av bare genseren, så da får dette duge.

Mønster: Eget

Str. 5-6 år

Stoff: Monstertrucker fra Sydilla og svart jersey fra Print Knits

 

I går kveld hadde jeg og Ingrid sykveld, og det er utrolig hvor fort tida (og skravla) går i trivelig selskap Smilefjes som blunker Jeg fikk sydd ferdig joggedressene som jeg fikk bestilling på før jul, og synes i grunnen de ble ganske fine.

Æsj, kameraet begynner virkelig å bli dårlig. På tide med et nytt! Hmmm… Potensiell bursdagsgave?!

Joggedress Hildur begge

Joggedress Hildur 2 år

2012-01-27 001 008 1

Mønster: Eget

Str. 2 og 5 år

Stoff: Isoli og ribb fra Stoff og Stil

Strykemerkene er kjøpt på ebay

 

Et par bilder fra sykvelden vår:

2012-01-19 006 004

2012-01-19 006 002

Ingrid in action!

Vi hadde ikke mer enn 5 symaskiner tilsammen…. Ingrid rakk å gjøre (nesten) ferdig ei selebukse, en genser og to siklesmekker! Selv så gjorde jeg ferdig joggedressene, og sy sydde jeg sammen en kjole til meg selv. Hadde store forventninger til den, for mønsteret så fint ut, og vinterfrottéen fra Kreativ var utrolig myk og behagelig. Så seint på kvelden (les: natta) kunne jeg prøve den på meg. Konklusjonen er en langvarig, knallhard slankekur… Den var med andre ord IKKE passelig. Men en ting skal den ha; den fremhever formene. Alle sammen….!

Kjolen skal gjøres ferdig, så får vi se hva som skjer med den. Akkurat nå ligger den på vent.  Sykvelden var iallefall veldig koselig, selv om resultatet av kjolen ikke svarte til forventningene.

Jeg har også laget ferdig to ullhalser til barn. Disse er så myke, varme og gode! Det er mer ullstoff igjen, hvis noen ønsker å kjøpe Smilefjes som blunker 

Ullhalser

Mønster: Eget

Str. Barn

Stoff: Ull interlock fra Myllymuksut 

 

God helg!

 

Anita

2 kommentarer:

  1. Takk for den koselige kvelden! Det må vi gjenta:D Så utrolig mye fint du har fått sydd denne uka, selv om du var dårlig og greier! Kan vi ikke få bilde av kjolen da?!

    SvarSlett
  2. Der hadde du mye fint! Og det høres så koselig ut med sykveld, ser at dere har kost dere :-)

    SvarSlett