Sider

Følgere

søndag 8. april 2012

Jeg vil danse mot vår…

 

Men egentlig ser det ganske mørkt ut! Eller, det er forsåvidt ganske lyst ute pga. all snøen… Vi skriver i dag 8. april, ifølge kalenderen vil det si at vinteren er forbi, det er vår! Men en titt ut av vinduet forteller at det er mer snø i dag enn det har vært i hele vinter, og fjor-vinter!

Jeg har lenge tenkt å sy en singoallakjole i stretchstoffer, og siden utfordringsbloggen for søm har VÅREN som tema, ble denne kjolen til!

red.forside

Jeg lot meg inspirere av dette bildet

I tillegg fikk vi bruke kun  jersey, interlock og ribb.

Jeg fikk noe lett, herlig jersey i posten her om dagen, bestilt fra Myllymuksut, og denne passer perfekt til utfordringen ;)

KJolen er sydd ut fra eget mønster som jeg har gjort små endringer på. Den er applikert med en blomst i interlock i hvitt og gult, kontraststikninger i turkis. Det er sydd løpegang rundt halsen, og denne er tredd med 6mm. bred strikk. Rundt armene hadde jeg tenkt å bruke strikk med en liten blondekant på, men siden jeg ikke visste om det ville bli godkjent, valgte jeg å sy en søm med tynn strikk som undertråd (Som når man syr vaffelsøm, bare at dette kun var én søm). Ytterst på ermene og nederst på kjolen er det sydd rullefald.

Kjole prikker blomst

kjole erme Detalj kjole blomst

Lilja i farta

Nå er det bare å krysse fingrene og håpe at jeg blir trukket ut slik at jeg er blant de 10 som kan vinne stoff fra Gekko!!

Fra den 11. april kan dere være med å stemme på det bidraget dere synes er best Smilefjes 

 

Mønster: Eget

Str. 110/ 5 år

Stoff:  Prikkete jersey fra Myllymuksut, hilco interlock fra Sydilla til applikasjon

 

Tittelen på innlegget kunne vel heller vært “Nå er det jul igjen”, for her sprer lukten av pinnekjøtt seg, og ute ser det slik ut:

2012-03-28 014 003 2012-03-28 014 001

Utsikt fra gangvinduet ………                    Utsikt fra stuevinduet…..

Men vi får vel trøste oss med at det er lyst til langt på kveld, og at dagene er forholdsvis milde. Og på tirsdag begynner jeg på jobb igjen!!!

 

Anita

9 kommentarer:

  1. For en skjønn vårkjole. Herlige farger!

    SvarSlett
  2. Herlighet så mye fint du lage :-D
    Litt smådeprimert av været og snøen som har kommet jeg også, vil ha vår!!!
    Masse lykke til på jobb i morgen du også ;)

    Klem Karianne

    SvarSlett
  3. for en herlig kjole, og FOR et herlig bilde det øverste er!!

    SvarSlett
  4. Nydelig vår-sommerkjole! Lykke til i utfordringen! :))

    SvarSlett
  5. Lykke til! Kjolen er fantastik fin!!

    SvarSlett
  6. Så flott kjole :)


    Vi har en give-away på gang. Kom innom oss og bli med da vel :)

    SvarSlett
  7. Du er en av mine favorittblogger:-) Så jeg har derfor veldig lyst til å gi deg en Blogg-Award!

    Se inne på bloggen min for lese litt om hva det betyr:)

    SvarSlett
  8. Likte så godt denne kjolen (så den på utfordringsbloggen). Nydelig farge!!

    SvarSlett